Collectie‎ > ‎WAW velomobiel‎ > ‎

Opties


Versies

De Waw is beschikbaar in 3 uitvoeringen; BeWaw, EWaw en RAW. Deze uitvoeringen zijn standaard zeer compleet uitgerust, maar de mogelijkheden zijn legio voor de samenstelling van de perfect aangepaste velomobiel.

Architectuur

Kies de body; de CabrioWAW zonder dakje, de pendelbolide BeWaw, de bio-elektrische hybride EWaw of de ultralichte RAW. De uitvoeringen zijn alledrie prima bruikbaar in het dagelijkse verkeer. Alle versies zijn ombouwbaar tot EWaw.

De XL versie ziet er van buiten hetzelfde uit, maar door een aanpassing van de bodem zit de rijder twee cm lager. Dit betekent meer schouder- en knieruimte. De WAWXL kan interessant zijn vanaf ongeveer 1.82m en is nodig vanaf 1.88m. Maximaal gelukt tot nog toe is 2.03m.

Opties

De XL zetel:  
is uit te proberen vanaf 1.80m.

Kleurontwerp:

We voeren een tweekleurenontwerp uit in samenspraak met de klant of de sponsors. Meestal wordt de zijkant wit gelaten voor de bestickering. De twee kleuren worden afgescheiden door een reflecterende zwarte speedstriping.

Populair is ook het wesp-design, dat kost het dubbele van de tweekleurenjob.
Sinds de komst van Ben, onze artiest-carrossier, kunnen wij zonder meerprijs een quasi perfecte spuitfinish aanbieden in elke kleur naar keuze. Nog meer over afwerking...

Oog voor slot of aanhanger. 

Ventilatiegat SPAI

Het ventilatiegat SPAI (Stagnation Point Air Intake) is nuttig voor mensen die meer verse lucht nodig hebben dan dat het standaard voetengat in de neus kan binnebrengen. Of is nuttig als u het afsluitdeksel gebruikt. Zie foto gele wasp hierboven.

Antivandalisme uitvoering

U kan de Anti-vandalisme uitvoering kiezen; een extra laag Aramide zorgt ervoor dat de huid nog moeilijker beschadigd geraakt (barsten of breken). Dit is enkel interessant voor bedrijfsWAWs of verhuurWAWs.

Koffer

Het kofferdeksel zorgt ervoor dat u gemakkelijk aan de trappers kan zonder de neus af te nemen. Voor kleinere mensen kan het een nuttige bagageruimte vormen.
Het kofferdeksel is nuttig voor bijvoorbeeld verhuur- of fleetWAWs die veel versteld moeten worden. Maar anders raden we het niet aan: de schokabsorberende eigenschappen van de neus worden gereduceerd en de flens voegt bijna een kilo gewicht toe.

Hydraulische schijfremmen Tektro Auriga Pro ipv trommelremmen.

Schijfremmen hebben een aangename feel maar zijn zeer onderhoudsgevoelig en daarom raden we ze af als het niet echt nodig is. Als we het dan toch doen gebruiken we meteen topkwaliteit. De remmen, naven en wielen zijn afkomstig van ICE. Op de foto hierboven ziet u een zeldzame enkelzijdige SON dynamonaaf op een ultralichte RAW (ca. 400€).

Rohloff 14 Versnellingsnaaf

De eWAW in beeld is uitgerust met een extra dikke ballonband van 60 mm doorsnee, en werd door de klant voorzien van een extra schijfrem als parkeerrem.

Weglaten van Tiagra fietsonderdelengroep, voor zelfmontage.

Indien u andere verlangens hebt dan de fietscomponenten die Fietser.be op de verschillende versies van de WAW aanbiedt, kan u uw WAW bestellen zonder groep. In dat geval levert en monteert u zelf een groep naar keuze (trapas, crankstel, derailleurs, ketting, shifters, achterwiel, cassette).
Fietser levert en monteert de (schijf-)remmen, sturing en ophanging.
Om economische redenen is het niet meer mogelijk om door de klant aangeleverde onderdelen door Fietser te laten afmonteren.



Accessoires

Hoofdsteun op zetel (ICE Neckrest)  



GPS-houder wegklapbaar onder dashboard

De wegklapbare GPS-houder is het aluminium stuk. Het display is een Cycle Analyst batterijmonitor.

Interieurbekleding akoestisch vilt

Zalig rijgeluid en chique afwerking met de akoestische viltbekleding. 

 Hoes voor cabriodak


Bagagetas langszij

Afsluitdeksel voetengat (winter, aero).

Spatbord achter

Het achterspatbord vermijdt rondspattend water en partikeltjes in het staartvolume, maar de aandrijving blijft vlot toegankelijk voor onderhoud.

Broekbeschermer

Dit is een flexibel polycarbonaat kapje dat over de ketting wordt  gehangen. Op de foto ziet u het kapje op een carbon trapboom. Die trapboom was veel te duur voor produktie, maar we wilden 'm hierbij toch nog eens showen.

Boordverlichting



Fietser.be kiest graag voor de meest efficiënte oplossingen, ook al gaan die soms tegen de mode in. We plaatsen liever geen koplampen in de neus, als mini-autootjes, omdat dit per definitie vrij laag is en er te weinig contrast ontstaat t.o.v. de zichtlijn. Ook wordt de optimale aerodynamische vorm van de neus van de WAW hierdoor verstoord. ("trippen" van de laminaire luchtstroom). Door de lichten aan de zijkanten te plaatsen creëren we meer parallax (dieptezicht(-baarheid)) en beter contrast, bovendien wordt de zijkant van de WAW afdoende verlicht, wat de zichtbaarheid ten goede komt, én zijn de lichten in deze positie gemakkelijk te bedienen. Niettemin luisteren we ook graag naar onze cliënten en bieden we ook een prachtige geïntegreerde boordverlichting aan.

Trouw aan onze ASLAP filosofie (as simple and light as possible :-) bieden we een elektrische oplossing op maat van de behoefte van elke rijder. De jaagpadenscheurder heeft andere behoeften dan de winterpendelaar. Grosso modo in toenemende orde van complexiteit:

  • Level 1: Modulaire opbouw met standaard fietslichten, voor de sportieve of overwegend gelegenheidsrijder, de lichtste en handigste configuratie. Toegankelijk vanuit de cockpit, goedkoop en bedrijfszeker met standaard AA batterijen die in nood overal te vinden zijn. Kunnen al dan niet meegenomen worden naargelang het seizoen.
    • Achterlicht / strobo Cordo Agena op de staart. Mag altijd aanstaan op knipperfunctie (200u brandtijd) maar 's nachts is de constante stand veiliger.
    • Zijverlichting en voorlicht met redelijk goede en zuinige LEDlampen op beide spiegeldragers (check current specs).Uitstekende zichtbaarheid, eigen zicht is te vergelijken met een gewone goede fietsverlichting. (1W LED)
    • In de winter of bij gelegenheid kan een (of twee) krachtige lamp gemonteerd worden op de spiegeldragers.

  • Level 2: We maken een opsplitsing tussen een permanente zuinige, lichtgewicht en aero boordverlichting (zichtbaarheid) en modulaire vérstralers (batterij-inhoud/gewicht balans naar keuze).
    • Boordverlichting:
      • vooraan LEDS 10mm wit geïntegreerd in de spiegelhouders,
      • achteraan gestroomlijnde rode LEDs 10mm.
      • knipperlichten: voor-en achterlichten knipperen op zijn Amerikaans. Schakelaars op het carbon dashboard.
      • batterij: Sigma iion XL + lader, maar alles tussen 5 en 18 Volt is mogelijk.
    • Verstralers: opbouw, standaard zie specs of naar keuze.
    • Voordelen: centrale bediening rijlichten en pinkers vanaf het dashboard, weinig omkijken naar de zuinige boordverlichting, verstralers afneembaar om op te laden, gemakkelijk te updaten.

  • Level 3: Geïntegreerde boordverlichting,
    • Boordverlichting zoals hierboven,
    • GeÏntegreerde verstraler in de neus: aerodynamisch en fancy. Standaard werken we met de zeer goede Philips Saferide (80 lux, 6W, zeer goede lichtbundel).
    • Deze keuze impliceert wel dat alle boordverlichting op de Sigma iion batterij steunt. De boordverlichting is zo zuinig dat deze maar om de paar weken moet opgeladen worden, maar de 6 Watt koplamp heeft maar een autonomie van vier uur. Een uitstekende keuze dus voor mensen die consequent de WAW elke dag opladen (dus zeker voor eWAW-rijders) maar riskanter voor vergeetachtige gelegenheidsrijders.

Verstraler


De verstraler op deze foto is een monster dat eigenlijk niet op de openbare weg zou mogen gebruikt worden. We raden dit dan ook alleen aan als seinverlichting en verstraler, in combinatie met een beschaafde boordverlichting.


Verpakking en verzending

De offertes van onze transporteurs bevatten steeds een verzekering voor de reële waarde. Prijzen zijn ex works, transport DDU.

Subpagina''s (3): Afwerking Architectuur Verlichting
Comments