WAW-gevoel

Geplaatst 16 okt. 2018 07:31 door Brecht Fietser   [ 16 okt. 2018 07:32 bijgewerkt ]
Stefaan Vermeire
aan Fietser.be
14 okt.
Hallo Brecht

Hier de kersverse WAW'ist. De eerste 170 km onder de wielen. Van alles: glad en pokdalig asfalt, ribbelige betonstroken, kasseien in allerlei maten en vormen..., maar daar ging de WAW moeiteloos over heen. De achtervering is inderdaad ronduit super.

Onmiddellijk had ik weer het vertrouwde WAW-gevoel. Lekker strak, heel stabiel, snel optrekken (ook zonder ondersteuning), lang uitbollen door de aërodynamische vorm (heel anders dan bij de Mango). Ook al schuur ik net niet tegen de wielkasten, toch zit het voor mij als gegoten. Het gaf een bijzonder goed gevoel. Sturing is zeer rustig, niet de nerveusheid van het middenstuur van de Mango. Wel kreeg ik het bootgevoel als je met die lange neus instuurt. Gewoon even wennen.

De Tongsheng is wel een leuke motor: vinnig, responsief, terwijl je er zelf ook nog steeds flink kan bij trappen. Dat ligt me wel. Alleen is die echt wel luidruchtig, zeker als je vanuit stilstand moet vertrekken (ook bij lage ondersteuningsgraad). Dat vind ik toch wel wat problematisch. In vergelijking met de Bafang beschouw ik dat toch echt als een stap achteruit. Ik geef het nog een tijdje. Is een terugkeer naar de oorspronkelijke setting met Bafang eventueel mogelijk?

Weet je of er aan de rechterkant een carbon wiel"doek" zat? Onderweg heb ik eens gestopt en toen zag ik dat er aan die kant geen wieldoek op zat. In het atelier heb ik er totaal geen acht op geslagen.

Richting kust was het worstelen met een flinke zijwind. De WAW hield netjes baan. Wel bleek de batterij toch net iets sneller leeg dan gedacht. Eens in Nieuwpoort heb ik de accu een uurtje aan het infuus gelegd. Dat was dan net genoeg om de zeventig km huiswaarts te overbruggen. Nu moet ik wel zeggen dat ik een beetje tot het uiterste ben gegaan en bijna constant tussen 45-47 heb gereden.

Scripsi.

Fietsgroet
Stefaan

Comments