Collectie‎ > ‎WAW velomobiel‎ > ‎

Reviews: klanten over Fietser.be


Op een traject van 18 km ging ik van 58-55 minuten (per fiets met travoy) naar 40-38 minuten.

Geplaatst 3 sep. 2019 04:05 door Brecht Fietser

Hallo Brecht,

sorry voor mijn lange stilte! Maar zoals men in het Frans zegt: "geen nieuws, goed nieuws". Ik ben erg blij met de velomobiel. Op een reis van 18 km ging ik van 58-55 minuten (per fiets met travoy) naar 40-38 minuten. Merk op dat het gewicht van mijn fiets met travoy 30 kilo is, wat overeenkomt met de velomobiel van 31 kilos. Als de toestand van de straat goed is, bereik ik 40 km/u zonder probleem op een vlakke weg en ben ik zelfs met een snelheid van 68 km / h op een fietspad langs een weg bergafwaarts gekomen. Gezien de slechte staat van sommige wegen op mijn reis, betreur ik een beetje dat ik geen vering heb, maar om gewichtsredenen heb ik niet voor deze optie gekozen.
Ik zet altijd het dak op en ik open de voorruit om door het gat te kunnen kijken en met een fietsbril is het perfect. Bij regenachtig weer ben ik een beetje nat in de nek, maar omdat ik meestal shirtless ben, droogt het heel snel op. Ik reed met 90 km / u wind  en mijn reistijd is nauwelijks veranderd! De zijwind is niet te ongemakkelijk omdat de velomobiel laag is, maar je moet waakzaam zijn. Door mijn fysieke conditie kan ik nu 4 keer per week rondreizen zonder bijzondere vermoeidheid.
Ik zou nu een Waw kopen, ik zou de suspensie nemen om de macaniek te redden en de geluiddempende coating. De stoel is super comfortabel: ik voel de trillingen van de weg niet. Ik had een lekke band maar met twee lekbestendige sprays kon ik het station op tijd bereiken en mijn trein halen! In de stad is het verkeer een beetje stressvol omdat er geen fietspad is in Gembloux, maar als ik voorzichtig ben(volg geen auto's te dicht, rijd in het midden van de straat wanneer auto's loodrecht op geparkeerd staan de straat, ...), is het heel doenbaar.
De vin is zeer efficient in termen van zichtbaarheid! Ik word te beroemd naar mijn smaak en auto's geven me vaak hun prioriteit om het vaartuig dichterbij te zien. Maar over het algemeen wordt de velomobiel goed ontvangen door andere weggebruikers. Kortom, mijn feedback is zeer positief.

In ieder geval kunt u altijd mijn gegevens (in mijn handtekening) opgeven als iemand feedback van een gebruiker van de waw wil hebben.

Ik wil een knipperlicht en een hoorn toevoegen. Kun je me het materiaal geven of me adviseren? Dank u bij voorbaat.



Marc Doutreloux (CarbonWAW)
Noville sur Mehaigne
Belgique

Na veel kms kan ik alle VM verhalen bevestigen

Geplaatst 28 mei 2019 05:06 door Brecht Fietser

...en blijkt mijn WAW zelfs NOG efficienter dan ik gehoopt had... 
  • sterke buk coureurs eindelijk losgooien tegen de 50 kph
  • Zonder veel problemen 50 kph aanhouden op plat
  • persoonlijk rekord van bijna 60 kph op plat
  • helling van 15% oprijden aan bijna 10 kph
alleen: voor mij met e-assist aan (!), de "verhalen" zijn zonder
Zonder e-assist, moet ik overal dik 10 kph aftrekken (en rijd ik sterke buk coureurs niet los)

Ik ben in het process om dat gewoon te aanvaarden (en frustratie en stress te mijden).
ik ben nooit een powerhouse geweest, en ik word 65. 
Denk ik dan.

Karel V.L., Fr.

puur leut: wendbaar en toch voorspelbaar en stabiel.

Geplaatst 6 nov. 2018 08:30 door Brecht Fietser

 Ik vind inderdaad dat de WAW tot z'n recht komt op snelheid. De berg af langs smalle weg met felle bochtjes en tegenliggers is puur leut: wendbaar en toch voorspelbaar en stabiel.  Ook de remmen zijn een openbaring - zou inderdaad niks veranderen.



Karel

Een nieuwe zetel voor Georgette en Ortaire.

Geplaatst 17 okt. 2018 03:52 door Brecht Fietser

Goeien morgen Brecht,


Al tweemaal gefietst met de tandem en we zaten gelijk in een zetel, een groot verschil met de vorige ondersteuning, nogmaals bedankt voor de snelle hulp.

Grtjes  Georgette en Ortaire.

Eerst had Ik de indruk dat de snelheidsmeter slecht geijkt was, maar GPS gaf dezelfde cijfers.

Geplaatst 16 okt. 2018 07:46 door Brecht Fietser

Karel Van Loon
aan Fietser.be
13 okt.

Goeie morgen Brecht, hier wat indrukken van mijn 1ste rit in de "real world",


Als naar gewoonte ben ik in het donker vertrokken, normaal beleef ik de dageraad op de fiets.

Vandaag was het nog donker toen ik alweer thuis was.


  • Eerst had Ik de indruk dat de snelheidsmeter slecht geijkt was, maar GPS gaf dezelfde cijfers.

de WAW is SNEL!

Op een vlak stuk, aan 40 kph reed ik over een konijn (sorry)... wat verder, bij 70 kph (!) op matige bergaf herinnerde ik mij dat de regio vol everzwijnen zit en ben ik wijselijk beginnen remmen...


  • De electric assist is inderdaad nagenoeg perfekt. Een vals plat rijd ik op tegen iets boven de 30. 

Mijn routine klim met de WAW op assist 0 is zware kost, op assist 1 is het vergelijkbaar met de fiets, en op assist 2 gaat het iets sneller dan met de fiets.


  • de WAW is comfortabel. Als in een auto voelt ge als het wegdek snert is, maar het wordt niet pijnlijk (als met de fiets).

  • de verstraler vooraan staat veel te hoog, totaal nutteloos, moet eens kijken hoe dat te regelen.
  • mijn achterflitslicht-op-antenne ben ik onderweg alreeds verloren (goed idee, slechte uitvoering)


QU: hoe kan ik best inschatten of ik nu 10% of 30% of 50% van mijn batterij heb gebruikt tijdens mijn rit?


Tot slot, ik denk dat het moeilijk gaat worden om voor vrij toeren (50-150 km) nog naar de fiets te grijpen 😎.


Veel groetjes,


Karel

Karel Van Loon
aan Fietser.be
15 okt.

Dag Brecht,


Ter informatie, op weekdagen, zoals vandaag, kom ik bij mijn vroege rit onvermijdelijk in de ochtendspits terecht. Niks gekreun zoals in Belgie, gewoon nogal wat verkeer op secundaire wegen (geen fietsers), in het donker, in een streek waar een velomobiel even courant is als een UFO.

Vanochtend stond er een stijve bries en er was kans op regen. Ik ging dus met de koepel rijden

  • Blij dat ik de koepel thuis gemonteerd heb en niet onderweg in het donker (veelal bij een riool raster dat vallende boutjes opzwelgt).

Ik neem aan dat het na een paar keer makkelijker wordt, maar het blijft een gepruts met slechts 2 handen

Een oplossing zonder gereedschappen (kwart draai Dzus) ware wenselijk.

Als ge wilt kan ik de Dzus "sizing set" naar Gent opsturen i.p.v. weer naar de UK


  • Onder de koepel is het goed in het donker, met marginale spiegeling van de boordcomputer in de ruit, niet storend.
  • De verluchting/koeling is goed. Het was 18 graden, en ik heb mij leeg gezweet, maar met de koepel op een spleet van 5 cm was er bij normale snelheden was er geen aandamping noch oververhitting. 
  • Ik wou eens kijken hoe mijn matige klim (5-8%) ging zonder motor. GEEN goed idee 😓. MET motor veel beter 😁
  • De windgevoeligheid van de WAW was ontnuchterend. Aan 60 kph begon de WAW plots te slingeren en had ik al mijn aandacht nodig om niet van de weg te blazen, of in het verkeer. Gevoeligheid aan zijwind is eigenlijk voorspelbaar, maar het is toch even slecht voor het hart...  Misschien eens een stage doen in Nederland 😒

  • ik heb 2cm extra schuim in de hoofdsteun gestoken (die poten willen ECHT niet plooien). De steun is nu dichter bij mijn zwaar hoofd en ik kan makkelijk wat leunen als het wegdek dat toelaat.


  • Ik vind dat de WAW zeer degelijk is gekonstrueerd  en verzorgd is afgewerkt..

Echter.

Eens op slechte weg, is het een kakafonie van jewelste. Dat heeft eigenlijk niks met de WAW zelf te maken,

maar met alle rommel die mee moet en geen vast plekje heeft (batterij, kabels en stekkers, gereedschappen, wisselstukken, regenkledij met rits, foon, frontaal lamp, brillen, sleutels etc, etc.). Ik ga deze winter het grote velcro projekt lanceren en alles "vastleggen".


  • Jullie hebben, neem ik aan, al ruim gepeinsd over hoe de batterij vast te leggen - een kassei van 5 kg, los in de passagiersruimte (!)Wat hebben jullie overwogen? of uitgesloten? 
  • 1 van de zaken die GOED is vastgelegd is de drinkbus. Ik moet echter stoppen en licht maken om te zien waar het water te halen en hoe het terug te steken. In ieder geval is er niet genoeg ruimte om uit een bus te drinken onder de koepel. Misschien TOCH een Camelback systeem met een zuigdarmpje ?
  • Fysiek. Ik begin stilaan gewend te raken aan liggend fietsen, ik denk na 1000 km is alles OK. Terwijl op de bukfiets ik vaak mijn heupen moet strekken, of mijn nek, of mijn lenden, zijn het bij de WAW vreemd genoeg de schouders!

Da's genoeg voor vandaag 😓.


Veel groetjes!

Heeft mijn leven gered.

Geplaatst 16 okt. 2018 07:32 door Brecht Fietser

De gracht was minstens 2 meter diep. Met een gewone fiets was ik ongetwijfeld morsdood.
                DE ORCA HEEFT MIJN LEVEN GERED.

Met dank.

 

Edgard Hermans

WAW-gevoel

Geplaatst 16 okt. 2018 07:31 door Brecht Fietser   [ 16 okt. 2018 07:32 bijgewerkt ]

Stefaan Vermeire
aan Fietser.be
14 okt.
Hallo Brecht

Hier de kersverse WAW'ist. De eerste 170 km onder de wielen. Van alles: glad en pokdalig asfalt, ribbelige betonstroken, kasseien in allerlei maten en vormen..., maar daar ging de WAW moeiteloos over heen. De achtervering is inderdaad ronduit super.

Onmiddellijk had ik weer het vertrouwde WAW-gevoel. Lekker strak, heel stabiel, snel optrekken (ook zonder ondersteuning), lang uitbollen door de aërodynamische vorm (heel anders dan bij de Mango). Ook al schuur ik net niet tegen de wielkasten, toch zit het voor mij als gegoten. Het gaf een bijzonder goed gevoel. Sturing is zeer rustig, niet de nerveusheid van het middenstuur van de Mango. Wel kreeg ik het bootgevoel als je met die lange neus instuurt. Gewoon even wennen.

De Tongsheng is wel een leuke motor: vinnig, responsief, terwijl je er zelf ook nog steeds flink kan bij trappen. Dat ligt me wel. Alleen is die echt wel luidruchtig, zeker als je vanuit stilstand moet vertrekken (ook bij lage ondersteuningsgraad). Dat vind ik toch wel wat problematisch. In vergelijking met de Bafang beschouw ik dat toch echt als een stap achteruit. Ik geef het nog een tijdje. Is een terugkeer naar de oorspronkelijke setting met Bafang eventueel mogelijk?

Weet je of er aan de rechterkant een carbon wiel"doek" zat? Onderweg heb ik eens gestopt en toen zag ik dat er aan die kant geen wieldoek op zat. In het atelier heb ik er totaal geen acht op geslagen.

Richting kust was het worstelen met een flinke zijwind. De WAW hield netjes baan. Wel bleek de batterij toch net iets sneller leeg dan gedacht. Eens in Nieuwpoort heb ik de accu een uurtje aan het infuus gelegd. Dat was dan net genoeg om de zeventig km huiswaarts te overbruggen. Nu moet ik wel zeggen dat ik een beetje tot het uiterste ben gegaan en bijna constant tussen 45-47 heb gereden.

Scripsi.

Fietsgroet
Stefaan

Super fiets! Super super geconcipieerd!!

Geplaatst 3 jul. 2018 03:08 door Brecht Fietser

Super fiets! Super super geconcipieerd!!


Dank voor je kennis en kunde, je aanstekelijke liefde voor het vak en je

prima uitleg en begeleiding.


Anja is in de wolken en is na de aflevering van de trike op eigen houtje

80 km gaan rijden. Was om 20 u thuis ...omdat ze " nog maar twee

streepjes had " en dacht dat ze dan best naar huis reed ... niet nodig

volgens mij want daarmee had ze zeker nog > 20 km kunnen doen :-D

Luk Hulpia, Belgie

In fact it understands how you wish to ride.

Geplaatst 3 jul. 2018 03:07 door Brecht Fietser

" Just want to thank you both... it does exactly as you said it would providing immediate high torque together with amazing battery life - in fact it understands how you wish to ride and supplies the assistance exactly as required. Secondly for the trouble you both took in attending to the initial ‘ Teething Troubles’ experienced fitting the system to my trike."

Ian Oliver., Cobham, Kent, UK

Van 0 naar 40 gaat zeer rap. Zeer content.

Geplaatst 3 jul. 2018 03:05 door Brecht Fietser

"De velomobiel motor bevalt erg goed.

Er is veel power nu met de limiet op 43 Km/u.

Van 0 naar 40 gaat zeer rap. Zeer content.

Ik ga komende dagen de instelling ECO en lagere snelheidslimit uitproberen.

Ook is normaal fietsen met lege accu voor het gevoel hetzelfde als zonder motor."

Sake Hoekstra, Goes, NL (Strada)

1-10 of 41